Horea miresei

Horea miresei
Horea miresei

La știmpuțu vraniții,
Șade mama miresei,
Cu o dalbă ștergătoare,
Se roagă sfîntului soare:
S-o ție ziuca mare,
Că are-o șiucă ducătoare,
Printre lunci, printre preluci,
La părinți necunoscuți.
Rîndu-n casă nu l-a ști,
Focuț rușine i-a fi.
Ș-a spune către somside,
Ele s-or coti ș-or rîde.
-Frunză verde de vișine,
Mă duc, mamă, de la tine,
Doru meu, ție-ți rămîne.
Ia-l, mamă, și-l pune bine.
Și-l liagă-n năframă albă,
Și-l pune deasupra-n ladă.
Cînd te-ajunge dor odată,
Du-te la ladă și-l cată.
Cînd te-ajunge vreme grea,
Du-te la ladă și-l ia.
De-a fi doru, cum l-ai pus,
Io-s la față cum m-am dus.
Și de-a fi doruțu-ntors,
Io-s la față cum n-am fost.

De la Ileana Ardelean, fată de 22 de ani, din Berbești
Ion Bîrlea/ Literatură populară din Maramureș/1968/ed.II
(Culegerea textelor realizată între anii 1904-1913)

Anuta Tite/Hora Miresei

2 gânduri despre “Horea miresei

  1. Doamne, ce comori !
    Uitate de vreme.
    Mulțam, am în minte imagini din trecut…trecutul bunicilor nostrii.
    Uităm că trebuie să ne amintim!
    Duminică faină! 😊

Lasă un răspuns

