La o fată/ Bocet

Inmormantare-nunta a unui fecior din Botiza
Inmormantare-nunta a unui fecior din Botiza

De trei zile-i nuntă-n casă,
Nici îi mire, nici mireasă:
Mireasa mi-o adormit,
Mirele nu mi-o sosît.
Mirele-i la tată-său,
Mireasa-i în copîrsău
– O mîndrucă miresucă,
Numai tu te-ai măritat,
Dup-on fecior de-mpărat,
Și te duci la curtea lui,
În fundu pămîntului,
Unde leac de soare nu-i.
Te duce unde el vrea,
Sub pajiștea verdicea,
Unde soare nu-i vedea.
Dac-acolo ți-i sosi,
Numai îți ia cheile
Și deschide ușile,
Și-ți grăi cu surorile.
– Eu cu ele mi-aș grăi,
da mă duc a putrezi,
Că ochii eu mi-am închis
Și gura mi-o amorțît,
Nu-i nădejde de trăit.
– O mîndrucă miresucă,
Cine ți-o făcut casa,
Nu ți-o știut bine-a fa.
N-o făcut o ferestre,
Batăr cît de mitite,
Să putem grăi prin e,
Să ne spui cu cuvîntu
Că bine ți-a fi, ori nu!

De la Ileana Ardelean, fată de 22 de ani, din Berbești
Ion Bîrlea/ Literatură populară din Maramureș/1924/1968
(Culegerea textelor realizată între anii 1904-1913)

Lasă un răspuns

