Melancholia

Melancholia

antonia zavalic
antonia zavalic

E dureros să te trezești după o noapte în care te-ai chinuit să încarci absolutul.
Sângele se întoarce împotriva ta.
Hainele cad direct peste oase.
Înăuntru speli întuneric.
În ochii tăi vii lumea se joacă frumos.
Vecinii de pe palier îți zâmbesc ca și cum nu ați avea secrete.
Ești plin de ploaie.
Fabrici măduvă caldă și
nu te întrebi de ce tremuri, în încleștarea ta de tendoane și nervi.

Viața are o ocolire, un buffering.
În cele din urmă te ajunge, iar tu te-ai face trișor
numai s-o iei de la capăt.

Ți-e dor de femeia cu ciorapi lungi.
Ți-e dor să fii la mijloc
și să privești mersul pe litere.

Tu însuți – un profet în care frumusețea se visează pe viu.
Trembling beauty

Sunt la pământ,
frunzele cad umede,
e răcoare în pielea mea.
Nu găsesc viață în care să opresc și să spun
îmi ajunge cât am iubit.
Sunt tânără și oasele mele delicate
se leagănă ca niște pomi peste care vin ierni grele.

Femeia fantomă își împachetază sandwich-ul într-un ziar,
se ia scrisul pe pâine.

Mă uit în oglindă
mama s-a deghizat în mine,
am riduri frumoase și unghiile fac gropi în săpun.
Mă iubesc în fiecare dimineață când ceasul sună de ora șase.
E un frig care macină în același loc o carne obosită.
Am cearcăne acoperite cu fond de ten
ce se imprimă pe un schelet viu și descompus până la ultima umezire.
Zâmbesc ca tine, mamă.

Ploaia asta acoperă orice-i cald.

@Antonia Luiza Zavalic

http://antoniazavalic.blogspot.ro/

2 gânduri despre “Melancholia

  1. Doamnă Muste, întotdeauna cuvintele dumneavoastră aduc și mai mult soare cuvintelor mele. Mă bucur că poemul meu v-a plăcut. Vă pup, Frumoasă Doamnă!

Lasă un răspuns

