CAPTURI DE MARAMUREŞ (10)

Numai una...
Numai una…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CAPTURI DE MARAMUREŞ (10)

 

 

 

Autor: Marin Slujeru

MUSTRĂRI

– Apoi, mie mi-ar fi ruşine să fiu cool!… – îmi spune zâmbind o profă ieşită de mult la pensie, înainte să ne despărţim.
Se oprise să mă întrebe, printre altele, de ce oare se dau aşa de mari unii pe facebook. Noi, în copilărie ziceam „să-ţi fie de ruşine!”.

A FI SAU A NU FI SĂPÂNŢ’AN

Venind vorba despre un personaj foarte popular din Săpânţa, care a dus de nas şi Miliţia şi Securitatea în epocă, întreb dacă-i îngropat în „Cimitirul vesel”. „Nu are el intrare acolo!” – îmi răspunde cineva avizat.

*
Martie, cafenea, bătrâne gureşe venite de la o înmormântare, muzică disco-house: “Noa, de-amu a-ncepe!”

(TENDRESSE)

Ore întregi taximetriştii stau la coadă pentru câte o cursă. Unul dintre ei îşi şterge maşina.
– O mulţumeşti?… – intră în vorbă un bătrân de pe o bancă.

*
Pauză, şcoală. ” Ce urdiniţi atâta? Şideţi înt’-un loc!” – strigă îngrijitoarea pe coridoare.

*
Elevii din clasa a V-a învaţă „La portiţa mândrii mele”, horea lui Leşe. „Tare!” – aprobă băieţii partea cu “Lighida li Domba…”.

*
(SPUSA)

Pauză. Fratele mai mare vine în clasa surioarei:
– Dă-mi mingea!
– Da’ ştii ce-o zis tata, să nu te joci cu mingea la şcoală!
– Da, da…, dă-mi-o, tu!
– Ţi-o dau! – îi întinde ea mingea. Da’ ştii că eşti deja spus!

*
„Ce te plimbzi în oră?”

(CONFUSION)

Dimineaţă, etajul I, deschid fereastra la bucătărie. Pe trotuar, dulăul blocului se uită spre mine:
– Ce faci, unch’eşú’? – îl întreb

 

 

@ Marin Slujeru
Blogul autorului: http://mslujeru.wordpress.com/

Un gând despre “CAPTURI DE MARAMUREŞ (10)

Lasă un răspuns

