poem

Echim Vancea
Echim Vancea

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

poem

 

 

 

 

Autor: Echim Vancea

încă de dimineaţă în poarta de lemn din partea
cealaltă a oraşului s-au fost auzit bătăi/ – mereu
mi-a fost frică de bătăi în poartă atunci când
portarul dormea bine făcut fiind –/ lucru rar/
ştiut fiind/ că acolo nu locuia nimenea/ de o bună
bucată de vreme – în semn de trecere a timpului/ –
degeaba/ îmi strecură prin somn portarul –
întorcându-se de pe o parte pe alta –/
e oarecum prea târziu/ e cam ca
şi cum ai fugi de acasă în plină zi fără ştirea
alor tăi şi apoi să te justifici că ai greşit drumul./
prin amurgul morocănos ploaia acoperă spaţiul
mărunt dintre dimineaţă şi stradă/ şi apoi coboară
de-a lungul căii ferate înnegrită de spaimă./ un biet
surâs./ un ochi jertfit nordului şi o tristeţe de bâlci./ –
nu-mi pot şterge amintirea şi plăcerea pribegiei printre
copaci şi avantajul libertăţii de a trage cu puşca pe când
înveleam cu o vorbă morocănoasă moartea căprioarei –
pe apa de graniţă trec plute încărcate cu mure şi fragi
mascate cu tufe ferigi./ după coloana de apă vânătorii
joacă léptem pe viaţa mea hăituită de fărăvoia trupului
tău elena/ precum o bătaie în uşă ca să te trezească/
prin gestul ascuns al izgonirii de la sân la lumină./
acum nu vreau decât să o întâlnesc/ pe amanta
domnului kafka/ sau un portar dispus să îmi deschidă
şi mie uşa unei odăi numai de el ştiute
unde să mă pot odihni şi să îmi
încălzesc picioarele şi apoi să pot pleca
înspre pedeapsa mea./ asta-i tot!/ până acum./
luminile aprinse lasă să se vadă/ din stradă/ papucii
de casă apăsaţi de neputinţa trecerii dintr-o odaie în
alta./ întors cu spatele la fereastră cineva vrea – în
singurătate – să decoreze camera copilului cu
fotografii dintr-un album de familie./ – apoi zâmbeşte/
înghite/ şi scrie: luminile se vor stinge/ vor aştepta
ceaţa de dimineaţă/ şi se vor întreba unde sunt eu

 

 

@Echim Vancea

Un gând despre “poem

Lasă un răspuns

