Jurnal de călătorie pe drumul vieții (II)

Rozalia-Maria Muste
Rozalia-Maria Muste

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Curaţenia sufletească a soţului meu

 

 

Autor: Rozalia-Maria Muste

Fii bun în viață ! Și fă bine necondiționat, de câte ori ai ocazia ! Nu ezita ! S-ar putea ca cei cărora le-ai făcut bine să te uite, dar, dacă ești un om bun, viaţa te va recompensa tot cu bine, îţi va aduce în cale oameni buni care la rându-le te vor ajuta când vei avea tu cea mai mare nevoie. Dacă faci rău, mai devreme sau mai tarziu se va întoarce ca un bumerang. Şi binele la fel. Trimite în eter gânduri frumoase, modelate de un suflet bun şi ecoul îți va răspunde, dăruindu-ți soluții în momentele de cumpănă.
Fac aici o paranteză pentru a vă spune că el, soțul meu, cel pe care trebuie să-l descos mereu dacă mă iubește, deși mi-o demonstrează în fiecare zi, dar mie îmi place să fiu mângâiata și auditiv, e plin de calitați. Dar dacă ar avea o singură calitate pentru care merită să fie adorat, aceea este bunătatea. Vă rog să mă credeți şi v-o spun cu mâna pe suflet ca n-am mai întâlnit un suflet atât de curat la un om atât de cult. Bunătatea şi curățenia sufletului duse la extrem sunt calitățile oamenilor simpli. Odată cu emanciparea, după ce oamenii au un anumit nivel educațional îsi estompează această calitate. Vasile, pentru ca așa se numește, dragostea mea, aparută în toamna vieţii, poate de aceea ard cu mai multă intensitate pentru că timpul care mi-a rămas în clepsidră se micșorează cu fiecare zi, e omul minunat care nu ezită să ajute pe oricine, oricând și cu toate mijloacele ce-i stau la îndemână, necondiționat, fără a pune întrebări şi fără măcar a resimți povara. O face cu sufletul deschis, fără interese meschine, ajută pe oricine apelează la el, dăruind cu tot sufletul lui serafic, chiar dacă uneori renunță la un lucru care i s-ar cuveni lui, are o disponibilitate sufletească, o deschidere spre altruism dusă până la apogeu. Uneori mă gândesc că, pentru multele momente în care am crezut că Dumnezeu și-a întors faţa de la mine și pentru că am făcut mereu bine în viaţă, l-am primit pe el ca pe o recompensă, să-mi șteargă lacrimile, culegându-mi-le bob cu bob și transformându-mi-le in cristale swarovski, să-mi panseze rănile sufletului și să mi le închidă. Nu știu dacă voi putea vreodată să-i mulţumesc pentru tot ce face pentru mine, dar aș vrea să-i fac din fiecare zi o sărbătoare, chiar dacă uneoi nu știu să exprim ceeea ce simt sau nu nimeresc ceea ce-și dorește. Ştiu însă că merită tot ce e mai bun și mai frumos pe lumea aceasta. Şi n-o spun de dragul de a mă afla in treabă. Niciodată n-am putut spune ceva, dacă n-am filtrat prin suflet. De multe ori mi se reproșa faptul că nu știu să fiu diplomată sau că sunt revoltător de sinceră. Am început să consider sinceritatea drept un defect văzând că prea înving în viață cei certați cu cinstea.
Cu Vasile am fost colegă de facultate. Nimic mai mult. Nici măcar nu ne-am tutuit. E genul de bărbat care îți pune frână dacă încerci să te tragi de şireturi cu el. Nu mi-am permis o glumă ambiguă.
E un bărbat frumos, brunet, cu părul creţ natural, dat pe spate, fruntea înaltă, ochii mici, negri și isteţi. Poartă barbă, aranjată, aceasta dându-i un plus de senzualitate, fiind poate încă unul din motivele pentru care e râvnit de multe dintre reprezentantele sexului fumos. Pare mereu trist, mereu îngândurat, încât dacă ți-a zâmbit te poți considera un privilegiat. E scriitor, poet. Din poeziile sale răzbate o melancolie permanentizată care și-a pus amprenta pe chipul lui frumos sau poate tristețea şi-a pus amprenta pe poezii, reversibil, întocmai ca şi comutativitatea intr-o adunare.
Mă obisnuiesc greu cu temperamentul lui, eu fiind eminamente o comunicativă, o optimistă care știe că fericirea se cultivă și se atrage dacă deţii magnetul .
Destinul a vrut ca după ani să-l gasesc liber si să-mi spuna : “hai cum n-am chemat pe nimeni niciodată, haide”. A bătut la porțile sufletului meu cand nevoia de afecțiune era la cote maxime. Şi l-am primit. L-am găzduit si l-am ridicat pe piedestalul sufletului meu, iar după numai trei luni am consimțit de comun acord să intrăm în posesia acelei hartii care face din relație o căsnicie. Încet, încet am început să ne decriptăm și dragostea noastră să înflorească și să ardă cu putere. Dragostea arde, e un lucru minunat să arzi de febra dragostei, lipsa dragostei, în schimb, usucă. Dragostea e cel mai minunat lucru pe care-l poți construi in viața. E ceea ce te leagă de un om, e cea care te face să-i transformi defectele in calități şi să duci cu tine chipul omului drag şi dincolo de mormânt.

@ Rozalia-Maria Muste

8 gânduri despre “Jurnal de călătorie pe drumul vieții (II)

  1. Stimata doamna,

    Minunate randuri! Multa caldura, adevar si sensibilitate!
    Va multumesc!

  2. E o transpunere in cuvinte a ceea ce simt. Si, daca pui suflet, cuvintele dobandesc multiple valente si curg lin, ca o apa linistita si limpede sau uneori tumultos ca o cascada, in functie de persoanele sau evenimentele care te inspira.
    Ma bucur ca am reusit sa transmit din caldura sufletului meu. Multumesc.

  3. !
    Prin Pronia Dumnezeiascã l-ati gasit ..*un inger de om*.
    Va doresc si ma rog in acelasi timp ca Sf. Irina sa va daruiasca sanatate, ani multi si binecuvantati alaturi de sotul dumneavostra!

  4. Va multumesc mult si multumesc lui Dumnezeu ca mai exista pe lume oameni buni, sinceri si credinciosi. Va intorc urarile insutit, la fel si rugaciunea ! Sa va bucurati de cei dragi si de tot ce e frumos in viata, sa aveti sanatate si bucurii !
    (Nu am stiut ca exista o sfanta care poarta numele de Irina, puteti sa-mi spuneti cand se aniverseaza ca sa ma rog ei si eu?)

  5. Stimata doamna Rozalia Maria,

    Sfanta Irina (este praznuita in data de 05 mai), prin dumneavoastra mi-a adus bucurie, lacrimi de bucurie…… citind mi-am adus aminte ca si eu am trecut prin aceiasi stare, aceleasi trairi.

    Va doresc o zi frumoasa!

  6. Multumesc mult. Sa aveti parte numai de fericire, iar daca lacrimile va vor curge vreodata sa fie numai de bucurie, de prea plin sufletesc !

  7. Minunatá poveste de dragoste ! Dumnezeu sá vá ajute, sá aveti sánátate, sá va iubiti totdeauna ca acum si sá aveti numai bucurii majore , dupá sufletul vostru curat si plin de dragoste. Vá iubim si pretuim mult. Luci si Sorin

  8. Va multumim mult Lucia si Sorin Postelnicu ! Dragostea voastra e un exemplu demn de urmat pentru orice cuplu. Sunteti atat de minunati, de fericiti, incat oricine sta in preajma voastra va simte ca pe un balsam. Cand vi se intalnesc privirile, daca e cineva aproape simte emotia, caldura, iubirea adevarata care a rezistat timpului. Va dorim sa ramaneti mereu asa, dragi, iubiti, scumpi, minunati ! Suntem binecuvantati pentru ca am avut ocazia sa va cunoastem ! Va iubim !

Lasă un răspuns

