Jurnal de călătorie pe drumul vieții (I)- Ce este iubirea

Rozalia-Maria Muste
Rozalia-Maria Muste

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jurnal de călătorie pe drumul vieții (I)

 

 

Autor: Rozalia-Maria Muste

Ce este iubirea

 

 

Mă iubești? îl întreb, nu atât pentru că aștept o confirmare, ci pentru că îmi place să aud asta chiar dacă uneori mi se pare stupidă întrebarea. Raspunsul lui însă mă izbește : acum? Sau nu vezi că mi-e somn, că abia m-am trezit sau că sunt racit ? Mă ranește si mă întreb sunt oare masochistă punând o întrebare al cărei răspuns îl cunosc și care îmi provoacă durere? Sper insă de fiecare dată ca măcar de dragul exersării retoricii să încerce să mă convingă, să-mi argumenteze, să mă manipuleze. Şi sunt dispusă să mă las manipulată chiar, dar el nici măcar nu se obosește să o spună.
Iubirea, pentru mine e ceva sacru, necesar și reciproc. I-am spus de la început asta și am crezut că m-a înțeles. Am atâta disponibilitate sufletească, pot dărui atâta căldură şi răsfaț, dar nu pot iubi prin autosugestie. Trebuie să fiu stimulată, să simt că sentimentele îmi sunt împărtășite. În absenţa reciprocitații, mă inhib, mă retrag în propria-mi cochilie şi nu mai dăruiesc nici eu.
Sămânța dragostei se cultivă întocmai ca sămanța unei flori şi creşte dacă şi-a gasit solul fertil, respectiv sufletul care s-o înțeleagă şi completeze. Iubirea se învață din copilărie, dacă părinții tăi ți-o dăruiesc zi de zi, dacă simți căldura lor, dacă ei între ei se respectă şi iubesc, climatul în care te formezi ca om îți va modela frumos sufletul şi vei învăța să dăruieşti la rându-ți și să te bucuri când primești, să știi să apreciezi un gest tandru, un răsfaţ, un alint. Dacă nu ţi s-a insuflat asta, dacă n-ai exersat, inima iți devine în timp o piatră, nu un diamant șlefuit, o piatră simplă, tare, rece. Și indiferent cât de mult ești iubit, nu știi să primești iubirea, să-i deschizi larg porțile sufletului pentru a putea intra ca o regină şi nici nu vei putea dărui vreodată indiferent cât de mult ți-ai dori. Sunt femei care nu bagă în seamă acest lucru, deşi sunt sigură ca sunt puține, că în fiecare femeie a rămas un suflet de copil care așteaptă să fie mângâiat, iubit, răsfaţat pentru a-și găsi menirea.
Şi mai trebuie să înveți că în viața reală, trebuie să-l respecți pe cel de lângă tine, să înțelegi că și el are drepturi, gusturi, neîmpliniri, frustrări, amintiri, să faci compromisuri uneori cu tine însuți pentru ca cel de langă tine să se simtă fericit si mulțumit. Dar asta trebuie să ți se spună sau să vezi în copilarie, dacă ești tot timpul buricul pământului și nimeni nu-ţi spune că mai există și un altul care poate avea păreri diferite, ajungi să crezi că doar tu ai dreptate și drepturi.
Toți exersăm iubirea, deşi o percem diferit în funcție de gradul de educație, de temperament, de mentalitate, de modele și poate chiar genetic sau în funcţie de zodie. Mulţi sunt factorii care determină în ansamblu modelarea sentimentelor. Şi așteptările sunt diferite. Unii își doresc manifestarea iubirii printr-o mângâiere, un cuvânt duios, alții aşteaptă o viață un semn de prețuire de la omul pe care şi-l închipuie suflet pereche, alții atârnă de-o privire, iar ultima categorie întelege prin iubire doar acea dăruire carnală care nu mai deosebește omul de animal. Sunt oameni care caută toată viața, bătând din poarta în poartă întrebând dacă nu acolo este iubirea. Puțini sunt cei care o găsesc și cel mai important lucru e să cauţi la omul drag partea frumoasă, nu să cauţi o altă ființă ideală, să vezi prin ochii omului îndrăgostit toate calitățile celui de langă tine, aceasta e marea artă a iubirii.

@ Rozalia-Maria Muste

Lasă un răspuns

