SERGENTUL GRIGOARE A LUPULUI

Mihai Traista
Mihai Traista

 

 

 

 

 

 

 

SERGENTUL GRIGOARE A LUPULUI

 

 

 

 

Autor: Mihai Hafia Traista

 

 

 

 

 

– Ia uitați-vă la el!… Lampa mă-sii de mucos azi şi măine! Nici una, nici două «Mai bine v-ați duce acasă nene Grigoare!», ’tui ceapa lui de căcănar! Îsta-i cărciumar-r-r?… Vă spune sergentul Grogore a Lupului că nu e! Nu e, pentru că nu are pic de reșpect pentru camarazi! Asta s-o știţi de la mine! Geaba are halat alb, ca felcerii, dacă botează «Șliboviţa» cu apă, ’tui botezu cui l-a închinat! Iar când mi-e mie lumea mai dragă «Mai bine v-ați duce acasă nene Grigoare!» Acasă, ai?… Sergentul Grigore a Lupului se duce acasă când vrea el, nu când vor alții, aşa să ştiți! Păi eu în cărciuma lui Iankel, beam pănă-n zori și cânta-a-am, de se cutremurau geamurile

«Соловьи, соловьи, не тревожьте солдат

Пусть солдаты немного поспят…»1

Iar îsta… «Mai bine v-ați duce acasă nene Grigoare!» Acasă, ai? De parcă noi doi am fi îmbrăcat deodată «ghimnastiorca»2, sau am luat Budapesta împreună, și eu nu știu? Sau poate a pierdut și el piciorul pe front, ca mine?…

«Соловьи, соловьи, не тревожьте солдат

Пусть солдаты немного поспят…»

Colac peste pupăză, o mai aduce necuratul și pe babă «Vino Grigore acasă…» și stă pe capul meu cu «Vino Grigore acasă!». De-mi vine să mă duc cât văd cu ochii, dar acasă nu mă duc! Nu-u-u! Sergentul Grigore a Lupului se duce acasă când vrea el, nu când vor alții, aşa să ştiți! Acum «Vino Grigore acasă!…» ai?… «Vino acasă», dar când eram sub Budapesta nimeni nu-mi spunea «Vino Grigore acasă…» Paștele mamii ei de viaţă! Nimeni nu mă chema atunci din iadul războiului, când imi fluierau gloanțele pe lângă ureche, şi cădeau bombele de ziceai că-i sfărşitul lumii, urlau motoarele și nechezeau caii, trozneau căruţele răsturnate și se văitau de moarte răniţii, atunci nu mă chema nimeni «Vino Grigore acasă…», iar acum «Vino Grigore acasă…», ai?… N-o să fie cum vreți voi bă, niciodată! Sergentul Grigore a Lupului se duce acasă când vrea el, nu când vor alții, aşa să știţi! Pentru că voi nu a-ţi luptat cu mine sub Budapesta

«Соловьи, соловьи, не тревожьте солдат

Пусть солдаты немного поспят…»

Ați privit voi moartea-n față? Ați călcat pe pămîntul aşternut de morți şi de trupuri sfărtecate? Ai? Paștele mamii ei de viaţă! De ce nu-mi spunea nimeni atunci «Mai bine v-aţi duce acasă nene Grigoare!» De ce nu m-a chemat nimeni «Vino Grigore acasă…» De ce?… Iar acum «Vino Grigore acasă…» Sergentul Grigore a Lupului se duce acasă când vrea el, nu când vor alții, așa să știţi!

«Соловьи, соловьи, не тревожьте солдат

Пусть солдаты немного поспят…»

1 Privighetorilor, privighetorilor

Nu tulbarați somnul soldaților,

Lăsa-ți-i să mai doarmă un pic.

2 Ghimnastiorca – (rus.) cămașă soldăţească.

@Mihai Hafia Traista

Blogul autorului: http://trona2007.wordpress.com/

 

Lasă un răspuns

