Imn pentru Maramureş

Imn pentru Maramureş

Autor: Mihai Traista

Mihai Traista
Mihai Traista

Fără Tisa n-ar fi margine de ţară,

Fără Iza chiar ar fi prăpăd.

Nu se poate fără Ronişoară,

Fără Sighet nu se poate nici atât.

Nu se putea fără Vişeu şi Mara,

Nici fără porţi cioplite din stejari.

Aici ţăranu-şi poartă-n suflet ţara,

Iar ţara-i poartă-n suflet pe ţărani.

Nicicum fără Săpânţa nu se poate

Unde s-a râs de moarte mai întâi,

Nici fără Hută nu se poate

Cum nu se poate nici fără Gutâi.

Fără Moisei şi Borşa nu se poate iar

Cum nu se poate nici fără Poieni,

Căci ţara altfel n-ar fi ţară,

Nici neamul, neam, fără de moroşeni.

Copyright: Mihai Traista

vezi si http://trona2007.wordpress.com/

8 gânduri despre “Imn pentru Maramureş

  1. Superb poem!… Căci n-ar fi nicicum fără Moisei şi fără Sighet, aici unde pământul, pe care-l sărutăm cu paşii, ne vorbeşte de-ai noştri… De câte ori ajung cu gândul înspre acele locuri, şi înspre Trăznea, şi înspre Ip, inima se opreşte, parcă, puţin, să mai bată, mişcată de eroii care-au fost şi care n-or murit niciodată!
    Încă o dată, frumoase şi mişcătoare versuri!

  2. Revin, răspunzând versurilor cu versuri, de la o inimă de muntean la o inimă de maramureşean!

    Legământul inimii

    Ochi deschişi mă privesc din înalt,
    Mă conduc spre locuri de suflet,
    Albastrele zări se contopesc într-un râu,
    În verdele spaţiu măcinat de un plânset.

    Ascultă-l, omule, în liniştea ta
    Şi spune, în genunchi, blândă rugă,
    Pecetluită cu un adânc legământ:
    Că nu vom uita a lor sfântă luptă.

    A. Răduţ
    (August, 2013, Bucureşti)

  3. Aici si varianta you tube: http://wwwmihaitraista.blogspot.ro/2011/03/imn-pentru-maramures.html
    cu imagini din zona.
    Pe langa Imnul lui Mihai Traista, poetul Pavlo Romaniuc a scris unul la fel de frumos,dedicat, bineinteles tor Maramuresului iar poetul A. Radut a avut amabilitatea sa posteze un comentariu despre care am spus ca este un veritabil Imn dedicat acestui colt de tara. Il recomand tuturor, de la o inima la alta, pe tot cuprinsul minunat al patriei noastre comune (asa cum inspirat s-au pronuntat altii inaintea mea), limba romana: https://maramuresh.wordpress.com/2010/05/16/spatii-care-ne-definesc/
    Din pacate nu-mi amintesc unde am vazut Imnul lui P. Romaniuc, ar fi fost frumos sa reusesc sa le alatur aici, in aceasta seara… poate altadata.
    Mult bine tuturor!

  4. Mulțumesc Domnule Răduț pentru apreciere și m-aş simţi onorat dacă aţi trimite câteva poeme pentru revista Mantaua lui Gogol, aştept cu mare drag…

    ps. Dan Mihai Vasilescu de la trupa Acum a compus muzica pentru Imnul de Maramureş, o puteţi asculta aici:

  5. Domnule Traista,

    Vorbiţi serios sau glumiţi! 🙂 Eu mă simt onorat, în prezenţa unui scriitor, membru al Uniunii Scriitorilor din România. Nu ştiu prea bine ce poeme s-ar potrivi cu specificul revistei pe care o păstoriţi, dar domnul Dan Modovan cred că v-ar cunoaşte mai în profunzime dorinţele, putând face o selecţie potrivită pentru dumneavoastră. Fotografiile realizate de domnia sa au avut darul să mă inspire în scrierea unor miniaturi. Chiar dacă textele sunt protejate duplicării, având copyright, domnul Moldovan îmi poate trimite oricând un email cu poemele alese, pentru a le „dezlega de sub vrajă”. 🙂

    * Vibraţiile chitării acustice, împletite cu respiraţiile muzicuţei şi vocea solo întregesc, într-un mod fericit, versurile scrise, cu inspiraţie, de dumneavoastră.

  6. @ mantaualuigogol… Deocamdată, n-am primit niciun semn de la domnul Moldovan, aşa că nu am un răspuns pozitiv pentru dumneavoastră, nu de alta, dar nu doresc să încalc nişte înţelegeri foarte clare, ce ţin de copyright, pe care le-am încheiat cu editurile ce mi-au publicat lucrările.

Lasă un răspuns

