„Măriuca”

"Măriuca"
„Măriuca”

Prima dată am pozat-o în urmă cu trei ani. Era în drum spre Mănăstirea Budeşti, însoţită de mai mulţi bătrâni. I-am remarcat imediat ochii azurii şi inocenţa specifică copilăriei.

Acum am întâlnit-o în drum spre biserică. Deşi nu mai văd bine de o vreme, ochii şi zâmbetul ei copilăresc mi-au adus aminte de fătuca din Budeşti căreia i-am spus Măriuca. Şi atunci, şi acum, am uitat să o întreb cum o cheamă… Nici nu are importanţă…  contează că a rămas aceeaşi fătucă cuminte, cu bun simţ, care nu şi-a pierdut încă candoarea şi încântătorul obicei de a privi lumea şi oamenii cu ochii ei albaştri, larg deschişi.

5 gânduri despre “„Măriuca”

  1. Din căte știu eu, onomastica Măriilor se ține de Sf. Mărie Mică, în 8 septembrie. Atunci e cuvenit să se spună „La Mulți Ani”, fiindcă se sărbătorește Nașteresa Maicii Domnului. Mâine e Înălțarea Maicii Domnului sau Sf. Mărie Mare.

Lasă un răspuns

