Muzicanţii

La nunta din Sat Şugatag, la Maria lui Nicorel dacă vă aduceţi aminte, au fost şi muzicanţi de bună seama, căci altfel nu se poate. Acasă la mireasă a venit Gheorghe Batin din Berbeşti, ceteraş  la nunţi şi petreceri, om muncitor de feliu lui, ba prin butin, ba prin ogradă, după cum e cazul, acompaniat la zongoră de un sufletist prieten cu ureche muzicală.

Rolul muzicanţilor de la casa miresii este acela de a bine-dispune  nuntaşii adunaţi aici în aşteptarea mirelui şi a alaiului care îl însoţeşte, de aceea  să zâce de băut şi de veselie. Eu care îs leşinat după Horea Mniresii, dar şi curios să aud cum o înterpretează simpaticii în discuţie ştiind că nu e la îndemâna orişâcui, am adus în discuţie chestiunea şi aşe am aflat că horea mea preferată să zâce , alături de alte hori de despărţire, numa când pleacă de tăt  mnireasa de acasă la mnire, adică a doua zi pă la zece ceasuri. Aşe am mai aflat câte ceva despre nunta în Maramureş dar am şi priceput de ce nu mi-or horit muzicanţii ce mi-o trebuit la o altă nuntă la care am fost în Botiza şi după două pahare de horincă m-am făcut praştie. Adică trebuie respectate nişte reguli şi la nunţile astea, nu-i totul chiar aşa întâmplător cum pare.

Trei poze cu ceteraşul, deci:

7 gânduri despre “Muzicanţii

  1. Anul asta am fost in Bucovina, superb, dar infernal de lung drumul, am zis ca nu mai ajungem curand in nordul tarii. Tot uitandu-ma pe blogul tau incep sa ma razgandesc:)
    E dulce tare copilita cu podoaba ei de pe cap!

Lasă un răspuns

